Vrijwilligersorganisaties zijn belangrijk voor Meppel. Door Corona was het afgelopen jaar ook voor hen niet gemakkelijk. Om deze vrijwilligersorganisaties voor nu en straks hun belangrijke bijdrage aan onze samenleving kunnen blijven leveren, hebben provincie Drenthe en gemeente Meppel geld beschikbaar gesteld. De zogenaamde ‘frisse start subsidie’ is bedoeld om activiteiten te organiseren met een positief gevolg voor de deelnemers.

Stamppot andijvie met rollade en appelmoesStart eetcafé
Ook Wijkvereniging Oosterboer heeft deze subsidie aangevraagd en besteed aan de nieuwe start van het eetcafé. Maandag 21 juni kwamen 24 personen naar wijkgebouw De Boerhoorn om te genieten van een heerlijke maaltijd. Restaurant De Tipbrug had gezorgd voor stamppot andijvie met rollade. Iedereen liet zich dit goed smaken.

Ook mee-eten?
Voortaan is er weer elke maandag eetcafé. Het zijn met name veel alleenstaanden die gebruik maken van het eetcafé en de gezelligheid staat voorop. Elke week is weer verrassend wat voor maaltijd de vrijwillige koks op tafel zetten.

Wil je voor 5 euro mee-eten? Meld je vóór elke maandag aan bij Els Boesjes, via telefoonnummer 06 – 29 26 30 70 of e-mailadres boesjes@concepts.nl.

Vrijwilligers scheppen het eten op Deelnemers aan het eetcafé in wijkgebouw De Boerhoorn