Elke maandag wordt in wijkgebouw De Boerhoorn gekookt voor maximaal 25 personen. We hebben geen gebrek aan eters, maar wel een gebrek aan koks. Hoe eten gaat hoeven we niemand te vertellen. Maar koken, hoe gaat dat bij de Boerhoorn?

De koks zijn allemaal (hobby)koks die thuis ook koken. De Boerhoorn heeft een goed uitgeruste keuken, voldoende kookgerei, ook genoegen borden, lepels, vorken en messen. En we hebben een splinternieuw fornuis met veel pitten. Sommige koks koken (een deel van de gerechten) thuis en maken in de Boerhoorn de gerechten af. Er wordt door mannen en vrouwen gekookt.

Is koken voor 25 mensen moeilijk? Nee, alleen de hoeveelheden zijn anders. Kies een gerecht met een recept voor 4 personen en neem dan 6x de hoeveelheid. De Boerhoorn heeft genoeg grote pannen.

Een kok in De Boerhoorn kookt eens in de acht weken, maakt een hoofdgerecht en een (kant-en-klaar) nagerecht. Er wordt geen rekening gehouden met dieetwensen en het mag ook vegetarisch. Er wordt gegeten vanaf 17.30 uur tot 18.30 uur.

Wij zoeken koks en wie zoeken wij dan? Mannen en vrouwen die koken leuk vinden en die alleen of samen durven te koken. Je hoeft geen lid van de wijkvereniging te zijn en je mag ook buiten de Oosterboer wonen. Je mag zelf kiezen welk gerecht je wilt maken.

Wij zouden het leuk vinden als zich ook koks melden, die niet oorspronkelijk uit Nederland komen. Dus ook Marokkaanse, Irakese, Indische, Antilliaanse, Italiaanse of andere buitenlandse koks zijn van harte welkom. Je mag ook samen met anderen koken. Je leeftijd doet er niet toe. Je mag ook alles thuis koken en het klaargemaakte eten op maandagmiddag bij wijkgebouw De Boerhoorn brengen. De beloning bestaat uit de dankbaarheid van de eters.

Heb je belangstelling of wil je meer informatie?

06-10744007  Contactformulier