Op zaterdag 17 december 2022 wordt er weer bingo gespeeld in Wijkcentrum De Boerhoorn, Brandemaat 5 in Meppel. De organisatie is in handen van Wijkvereniging Oosterboer. Iedereen is van harte welkom!

Vanaf 20.00 uur beginnen de bingoballen te vallen. Er worden vijf ronden gespeeld met als klapper nog een superronde. De bingo wordt met de nodige humor gebracht. Uiteraard zijn er weer leuke prijzen te winnen, met in de superronde zelfs € 100,- aan Oosterboer-bonnen!

Op Burendag, zaterdag 24 september, werd er weer een informatiemarkt gehouden van 11.00 – 15.00 uur. Diverse bedrijven, organisaties, stichtingen en zelfstandigen in de wijken Oosterboer en Ezinge stelden zich tijdens deze infomarkt voor aan hun buren!

Hoe ziet de toekomst van de gemeente Meppel er uit? Waar is ruimte voor nieuwe woningen, hoe gaan we om met leegstand in de binnenstad of hoe maken we bedrijven duurzamer? Wat vindt u écht belangrijk en welke rol speelt de gemeente daarin? De antwoorden op onder andere deze vragen verwerken we in de omgevingsvisie. In de omgevingsvisie staat het toekomstbeeld van de gemeente Meppel. De visie gaat naast bouwen en wonen ook in op onderwerpen als duurzaamheid, milieu, veiligheid en gezondheid.

Geef uw mening
De gemeente Meppel wil de omgevingsvisie samen met u maken. Daarom horen we graag wat u van deze onderwerpen vindt. U kunt  tijdens een inloopbijeenkomst op dinsdag 6 september uw mening geven (van 19.30 tot 21.00 uur).

Digitale vragenlijst en ideeënbussen
Kunt u niet aanwezig zijn? Vul dan de digitale vragenlijst in of laat uw ideeën achter in de ideeënbus. In onze wijk is de ideeënbus te vinden in Winkelcentrum Oosterboer.

Op 5 juni 2022 was er in het wijkgebouw een vrouwen verkleed feest. Zo zat er bijvoorbeeld een politieagent tussen, een bruid en een samba-danseres 🤭 Het feestje bestond uit 70 vrouwen inclusief meiden boven de 10 jaar. Graag willen wij vaker dit soort feestjes houden met verschillende soorten thema’s, verschillende soorten culturen en ook verschillende soorten eten uit verschillende soorten landen.

‘Welke apparaten slurpen de meeste stroom?’ En: ‘Hoeveel lampen branden er in huis?’
Een paar van de vragen die aan de orde komen in het spel Junior Energiecoach. Door leerzame challenges, puzzels, experimenten en winacties ontdekken kinderen en ouders via dit spel waar ze in huis energie kunnen besparen.

Deelname is gratis
Gemeente Meppel daagt gezinnen uit, 5 weken lang, 15-30 minuten per week om thuis energie te besparen. Deelname is gratis! Duurzaamheid is een belangrijk thema voor de gemeente Meppel. De gemeente vindt het belangrijk om inwoners en kinderen daarbij te betrekken.

Schrijf je nu in!
De volgende ronde start op 4 maart. Doe je mee? Inschrijven kan tot en met 27 februari.
Kijk voor meer informatie, inschrijven en een voorproefje op de website van Junior Energiecoach.

Vrijwilligersorganisaties zijn belangrijk voor Meppel. Door Corona was het afgelopen jaar ook voor hen niet gemakkelijk. Om deze vrijwilligersorganisaties voor nu en straks hun belangrijke bijdrage aan onze samenleving kunnen blijven leveren, hebben provincie Drenthe en gemeente Meppel geld beschikbaar gesteld. De zogenaamde ‘frisse start subsidie’ is bedoeld om activiteiten te organiseren met een positief gevolg voor de deelnemers.

Het heeft zijne majesteit de Koning behaagd om onze secretaris, Bertha Nijhuis, voor al haar jarenlange vrijwillige werkzaamheden voor onder andere Wijkvereniging Oosterboer, te benoemen tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Bertha, van harte gefeliciteerd!
Lintje voor Bertha Nijhuis

Wijkgebouw De Boerhoorn

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), is een nieuwe Europese wet die vanaf 25 mei 2018 van kracht is. Deze wet beschermt de burger tegen overmatige inzameling en opslag van persoonlijke gegevens. Dit is niet nieuw. Voor deze wet bestond er al de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Deze wet is echter verouderd en is daarom vervangen door de AVG.