Het heeft zijne majesteit de Koning behaagd om onze secretaris, Bertha Nijhuis, voor al haar jarenlange vrijwillige werkzaamheden voor onder andere Wijkvereniging Oosterboer, te benoemen tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Bertha, van harte gefeliciteerd!
Lintje voor Bertha Nijhuis

In navolging van de landelijke maatregelen met betrekking tot het indammen van het coronavirus, hebben wij besloten om alle activiteiten in wijkcentrum De Boerhoorn tot 1 september 2020 af te gelasten.

Namens het bestuur,
Michel van Dulmen, voorzitter

Logo Operatie Steenbreek Meppel

Heeft jouw tuin veel tegels en stenen? Wil je je tuin wel wat groener? Doe dan mee met de fotowedstrijd ‘Meppels lentegroen tussen de stenen’ georganiseerd door Steenbreek Meppel en win een make-over van je voortuin ter waarde van maximaal 1.000 euro.

Steenbreek Meppel zet zich in voor meer groen in de gemeente Meppel. We willen graag dat bewoners, die hun tuin nu betegeld hebben, deze omzetten in een groene tuin. Een aantrekkelijke tuin met bloeiende en liefst vaste planten. Zo’n tuin trekt insecten en vogels aan, zorgt voor meer biodiversiteit en minder wateroverlast. In een tuin met vaste planten hoef je niet veel onderhoud te hebben.

Sinds een aantal jaren organiseert de wijkvereniging Oosterboer op de maandagavond het eetcafé. Dit staat open voor iedereen, dus ook niet-leden van de wijkvereniging en bewoners van buiten de Oosterboer. We hebben elke week zo’n 24 eters. Het zijn met name veel alleenstaanden die gebruik maken van het eetcafé en de gezelligheid staat voorop, maar uiteraard ook een lekkere maaltijd!

Op dit moment hebben we 5 vaste koks, maar uitbreiding zou fijn zijn, want dan hoeft er niet zo vaak door dezelfde kok gekookt te worden. Je hoeft geen chefkok te zijn Alles draait op vrijwilligers. De koks krijgen een pasje om bij de lokale supermarkt de boodschappen te doen. Er kan in de keuken van het wijkgebouw gekookt worden. Er is hulp aanwezig om alles klaar te zetten en voor de afwas etc. Er wordt om 17.30 uur gegeten, maar de middag is beschikbaar voor het koken. Je kunt ook aangeven dat je wel graag samen met iemand wilt koken.

Lijkt het je wat? Kom dan gerust een keertje kijken!

Wijkgebouw De Boerhoorn

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), is een nieuwe Europese wet die vanaf 25 mei 2018 van kracht is. Deze wet beschermt de burger tegen overmatige inzameling en opslag van persoonlijke gegevens. Dit is niet nieuw. Voor deze wet bestond er al de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Deze wet is echter verouderd en is daarom vervangen door de AVG.