De algemene ledenvergadering van 26 oktober 2020 is in verband met de coronamaatregelen komen te vervallen. Zodra het weer mogelijk is om een ledenvergadering te houden, zal een nieuwe datum worden gepland.

Mocht u vragen hebben, neem contact met ons op. Dit kan via info@wijkverenigingoosterboer.nl of te bellen naar de voorzitter 06 – 30 92 67 14.

Ook tijdens deze corona periode zijn wij er voor jullie.

StaySafe!

Met vriendelijke groet,
Mchel van Dulmen, Voorzitter
Het gaat niet goed met de ontwikkelingen rondom het coronavirus in ons land. Iedereen heeft dat kunnen vernemen in de persconferentie van het kabinet op 13 oktober. Om corona onder controle te krijgen, is ingrijpen noodzakelijk.

Als wijkvereniging hebben we daarom besloten om te stoppen met ALLE activiteiten in wijkgebouw De Boerhoorn, tot in elk geval dinsdag 10 november.

Alleen samen krijgen we corona onder controle!

Ondanks alle inspanningen van een ieder, de veiligheidsprotocollen en alle corona voorzorgsmaatregelen, is de landelijke Natuurwerkdag op 6, 7 en 8 november afgelast.

Ook in Drenthe vinden we het vanwege het toenemende aantal besmettingen onverantwoord om de Natuurwerkdag door te laten gaan.

Werkgroep bijen en vlinderparadijs Oosterboer

Badmintonracket en -shuttleDe badmintongroep van de wijkvereniging Oosterboer heeft nog plek beschikbaar om op de dinsdagavond gezellig een shutteltje mee te slaan. Je kunt je hiervoor aanmelden bij Fred van Laar via het e-mailadres cobywolters@hotmail.com of telefoonnummer 06-41770379.

Er wordt gespeeld in de gymzaal aan de Brandemaat bij de Oosterboerschool. Dinsdag 1 september gaan we weer van start!

Het heeft zijne majesteit de Koning behaagd om onze secretaris, Bertha Nijhuis, voor al haar jarenlange vrijwillige werkzaamheden voor onder andere Wijkvereniging Oosterboer, te benoemen tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Bertha, van harte gefeliciteerd!
Lintje voor Bertha Nijhuis

Logo Operatie Steenbreek Meppel

Heeft jouw tuin veel tegels en stenen? Wil je je tuin wel wat groener? Doe dan mee met de fotowedstrijd ‘Meppels lentegroen tussen de stenen’ georganiseerd door Steenbreek Meppel en win een make-over van je voortuin ter waarde van maximaal 1.000 euro.

Steenbreek Meppel zet zich in voor meer groen in de gemeente Meppel. We willen graag dat bewoners, die hun tuin nu betegeld hebben, deze omzetten in een groene tuin. Een aantrekkelijke tuin met bloeiende en liefst vaste planten. Zo’n tuin trekt insecten en vogels aan, zorgt voor meer biodiversiteit en minder wateroverlast. In een tuin met vaste planten hoef je niet veel onderhoud te hebben.

Sinds een aantal jaren organiseert de wijkvereniging Oosterboer op de maandagavond het eetcafé. Dit staat open voor iedereen, dus ook niet-leden van de wijkvereniging en bewoners van buiten de Oosterboer. We hebben elke week zo’n 24 eters. Het zijn met name veel alleenstaanden die gebruik maken van het eetcafé en de gezelligheid staat voorop, maar uiteraard ook een lekkere maaltijd!

Op dit moment hebben we 5 vaste koks, maar uitbreiding zou fijn zijn, want dan hoeft er niet zo vaak door dezelfde kok gekookt te worden. Je hoeft geen chefkok te zijn Alles draait op vrijwilligers. De koks krijgen een pasje om bij de lokale supermarkt de boodschappen te doen. Er kan in de keuken van het wijkgebouw gekookt worden. Er is hulp aanwezig om alles klaar te zetten en voor de afwas etc. Er wordt om 17.30 uur gegeten, maar de middag is beschikbaar voor het koken. Je kunt ook aangeven dat je wel graag samen met iemand wilt koken.

Lijkt het je wat? Kom dan gerust een keertje kijken!

Wijkgebouw De Boerhoorn

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), is een nieuwe Europese wet die vanaf 25 mei 2018 van kracht is. Deze wet beschermt de burger tegen overmatige inzameling en opslag van persoonlijke gegevens. Dit is niet nieuw. Voor deze wet bestond er al de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Deze wet is echter verouderd en is daarom vervangen door de AVG.